Pathways to Professions | NB Institute for Research, Data and Training (NB-IRDT) | UNB

Global Site Navigation (use tab and down arrow)

NB-IRDT

Version française

Pathways to Professions

Undergraduate experiential learning program

More and more, organizations around the world are turning to data-driven research to inform the way they do business. While New Brunswick’s students are being well educated on matters of research, there is still a need for training in applied research in the workplace – something that cannot be learned in a classroom. This is where Pathways to Professions (P2P) comes in.

For more information, see our student-made P2P video on NB-IRDT's YouTube channel and the most recent Program in Review.

Pathways to Professions is a 13-week paid experiential learning program for post-secondary students in New Brunswick, developed and hosted by NB-IRDT and our partners. Taking place every summer, P2P matches student participants with experienced researchers and community stakeholders to:

  • undertake NB-relevant projects,
  • participate in weekly foundational skills training sessions, and
  • complete a reflective exercise to connect their P2P experience to other experiences.

The overarching goal of P2P is to enhance student employability and decrease the education-work divide in NB. P2P provides students with opportunities – through hands-on research experience, mentoring, and collaborative training – for professional development in areas related to research and knowledge translation.

Students develop key skills that empower them to participate in the labour market more effectively in areas of knowledge translation, data management and analysis, research ethics and privacy principles, communications strategies, project management, and more.

P2P Evaluation

Over the last four years, NB-IRDT has organized Pathways to Professions (P2P), an experiential learning initiative for post-secondary students in New Brunswick. Supervised by professionals from government, academia, and industry, students work to generate data-driven insights to improve programs and policies in the province.

This evaluation of the P2P program examines the impacts on the latest cohort of students, analyzing their self-reported skill development and career aspirations against a set of global competencies identified by the provincial government as essential for the future success of New Brunswickers.

Read the report

P2P | Past results


Parcours vers les professions 

Programmes d’apprentissage par l’expérience de premier cycle

Les organisations du monde entier se tournent de plus en plus vers la recherche axée sur les données pour éclairer leur mode de fonctionnement. Bien que les étudiants du Nouveau-Brunswick soient bien formés en matière de recherche, il existe toujours un besoin de formation en recherche appliquée en milieu de travail – une matière que l’on n’enseigne pas en classe. 

Pour plus d’information, consultez nos vidéos sur le programme, réalisées par les étudiants, dans la liste de lecture YouTube d’IRDF-NB et le dernier programme en révision.

Parcours vers les professions est un programme d’apprentissage par l’expérience rémunéré de 13 semaines destiné aux étudiants de niveau postsecondaire du Nouveau-Brunswick, élaboré et organisé par l’IRDF-NB et ses partenaires. Se déroulant chaque été, le programme met en relation des étudiants participants avec des chercheurs expérimentés et des acteurs de la communauté pour :

  • entreprendre des projets pertinents pour le Nouveau-Brunswick;
  • participer à des séances hebdomadaires de formation aux compétences de base;
  • réaliser un exercice de réflexion pour faire le lien entre leur expérience dans le cadre du programme et d’autres expériences.

L’objectif principal du programme est d’améliorer l’employabilité des étudiants et de réduire le fossé entre les études et le travail au Nouveau-Brunswick. Le programme offre aux étudiants des possibilités – par le biais d’une expérience de recherche pratique, d’un mentorat et d’une formation collaborative - de développement professionnel dans des domaines liés à la recherche et à l’application des connaissances.

Les étudiants acquièrent des compétences clés qui leur permettent de participer plus efficacement au marché du travail dans des domaines tels que l’application des connaissances, la gestion et l’analyse des données, l’éthique de la recherche et les principes de protection de la vie privée, les stratégies de communication, la gestion de projets, etc.

Parcours vers les professions | Résultats précédents