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Version française

Collaborative Use of Data to Enhance Aging-in-Place (CDEAP)

Status: Completed
Category(s): Developing Innovative Care Pathways
Lead organization: Kindred Home Care and Government of New Brunswick, Department of Social Development
Principal investigator(s): Brittany Jensen

About the project

Over 5000 seniors and over 4000 adults in New Brunswick live with a disability. Most of them are receiving in-home support by social workers, home care service providers, and caregivers. Proactive communication and a collaborative approach to information sharing between the care team members is an important aspect to ensure better quality of life. Inconsistent information and a lack of communication causes delayed interventions. This can lead to health decline among seniors. The Collaborative Use of Data to Enhance Aging-in-Place project (CDEAP) is a research project in which the home support agencies will report on incidents associated to client care and observable changes in client status. The project goal was to improve communication using technology and provide efficient services to the clients so they can age at home safely as long as possible. Social Development (SD) along with its partner agencies developed a digital tool to share client information securely and efficiently to allow for more proactive care plan adjustments.

Conclusions and Lessons Learned

  • The new tool has improved communication between the SD social workers and home care agencies. It also helped in saving time by reducing unnecessary contact and additional follow-up. However, due to lack of data, total time saved by using the new tool could not be determined.
  • The old tool used for communication was inefficient. After the pilot, the developers have gathered adequate information to configure the tool to allow timely/accurate client data to be shared between SD and partners.
  • A vital component in the development of the tool has been involving stakeholders. Incorporating user feedback into the tool design has increased the utility of the tool. Out of 22 design ideas, 13 were originally accepted for inclusion in the final version of the design. Other suggestions are most likely to be added later.

Recommendations

  • Projects affecting multiple agencies or groups of people should adopt a human-centered, co-design methodology.
  • In-depth training and ongoing technical support are required to onboard and support agencies with the new tool.
  • Implementation of Application Programming Interface (API) into Agencies Operational systems will decrease administrative burden thus saving more time.
  • Expand the project with other service partners in different areas of the province.

To learn more read the complete project findings


Utilisation collaborative des données pour améliorer la possibilité de vieillir chez eux (CDEAP)

État du projet: Terminé
Catégorie: Concevoir des protocoles de soins novateurs
Organisation responsable : Kindred Home Care and Government of New Brunswick, Department of Social Development
Chercheuse principale(s) : Brittany Jensen

À propos du projet :

Au Nouveau-Brunswick, plus de 5000 aînés et plus de 4000 adultes vivent avec un handicap. La majorité d’entre eux reçoivent de l’aide à domicile prodiguée par des travailleurs sociaux, des fournisseurs de services de soins à domicile et des proches aidants. La communication proactive et une approche collaborative du partage de l’information entre les membres de l’équipe de soins revêtent une importance cruciale pour assurer une meilleure qualité de vie. L’incohérence de l’information et le manque de communication retardent les interventions, et risquent ainsi de nuire à la santé des aînés. L’usage collaboratif des données pour améliorer le maintien à domicile (CDEAP) est un projet de recherche dans le cadre duquel des organismes d’aide à domicile signalent les incidents associés aux soins prodigués aux clients et les changements dans l’état de santé des clients. L’objectif du projet était d’améliorer la communication à l’aide de la technologie et d’offrir des services
efficaces aux clients pour qu’ils puissent demeurer chez eux sécuritairement le plus longtemps possible. Le ministère du Développement social (DS) et ses agences partenaires ont développé un outil numérique pour partager sécuritairement et efficacement des renseignements de sorte à favoriser des ajustements plus proactifs aux plans de soins.

Conclusions et leçons apprises

  • Le nouvel outil a amélioré la communication entre les travailleurs sociaux du DS et les agences de soins à domicile. Il a aussi contribué à gagner du temps en réduisant les communications inutiles et le nombre de suivis supplémentaires. Cependant, en raison d’un manque de données, nous n’avons pas pu déterminer le temps total gagné grâce au nouvel outil.
  • L’ancien outil utilisé pour les communications était inefficace. Après le projet pilote, les développeurs ont réuni les renseignements adéquats pour configurer l’outil afin de permettre le partage opportun/précis des données des clients entre le DS et ses partenaires.

Recommandations

  • Étendre le projet à d’autres partenaires de service dans différentes régions de la province.
  • La mise en œuvre de l’interface de la programmation de l’application (API) dans les systèmes d’exploitation des agences allégera le fardeau administratif, ce qui permettra de gagner plus de temps.
  • Il faut une formation en profondeur et une aide technique continue pour introduire les agences dans le système et les soutenir grâce au nouvel outil.

Lisez les résultats du projet