Status: Completed
Category(s):
Developing Innovative Care Pathways
Lead organization: Kindred Home Care and Government of New Brunswick, Department of Social Development
Principal investigator(s): Brittany Jensen
Over 5000 seniors and over 4000 adults in New Brunswick live with a disability. Most of them are receiving in-home support by social workers, home care service providers, and caregivers. Proactive communication and a collaborative approach to information sharing between the care team members is an important aspect to ensure better quality of life. Inconsistent information and a lack of communication causes delayed interventions. This can lead to health decline among seniors. The Collaborative Use of Data to Enhance Aging-in-Place project (CDEAP) is a research project in which the home support agencies will report on incidents associated to client care and observable changes in client status. The project goal was to improve communication using technology and provide efficient services to the clients so they can age at home safely as long as possible. Social Development (SD) along with its partner agencies developed a digital tool to share client information securely and efficiently to allow for more proactive care plan adjustments.
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État du projet: Terminé
Catégorie:
Concevoir des protocoles de soins novateurs
Organisation responsable : Kindred Home Care and Government of New Brunswick, Department of Social Development
Chercheuse principale(s) : Brittany Jensen
Au Nouveau-Brunswick, plus de 5000 aînés et plus de 4000 adultes vivent avec un handicap. La majorité d’entre eux reçoivent de l’aide à domicile prodiguée par des travailleurs sociaux, des fournisseurs de services de soins à domicile et des proches aidants. La communication proactive et une approche collaborative du partage de l’information entre les membres de l’équipe de soins revêtent une importance cruciale pour assurer une meilleure qualité de vie. L’incohérence de l’information et le manque de communication retardent les interventions, et risquent ainsi de nuire à la santé des aînés. L’usage collaboratif des données pour améliorer le maintien à domicile (CDEAP) est un projet de recherche dans le cadre duquel des organismes d’aide à domicile signalent les incidents associés aux soins prodigués aux clients et les changements dans l’état de santé des clients. L’objectif du projet était d’améliorer la communication à l’aide de la technologie et d’offrir des services
efficaces aux clients pour qu’ils puissent demeurer chez eux sécuritairement le plus longtemps possible. Le ministère du Développement social (DS) et ses agences partenaires ont développé un outil numérique pour partager sécuritairement et efficacement des renseignements de sorte à favoriser des ajustements plus proactifs aux plans de soins.
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