Melissa Dockrill Garrett

Assistant Professor

Education, Faculty of

Marshall d'Avray Hall 314

Fredericton

melissa.garrett@unb.ca
1 506 458 7187



Dr. Melissa Dockrill Garrett is an Assistant Professor in the Faculty of Education. Her academic interests focus on a variety of qualitative and classroom-based research in the area of inclusive practices and exceptional learners in French second language learning contexts.

Prior to working at the University of New Brunswick, Melissa was a French Immersion teacher at the elementary level for over a decade. Her knowledge and experience gained from her time in schools, as well as her passion for French second language, is embedded into the fibres of the courses that she delivers at both the Graduate and Undergraduate levels.

Currently, she is the newly appointed chief editor of the Antistasis in Education Journal.

Melissa Dockrill Garrett est professeure adjointe à la Faculté d'éducation. Ses intérêts académiques portent sur une variété de recherches qualitatives et en classe dans le domaine des pratiques inclusives et des apprenants exceptionnels dans des contextes d'apprentissage du français langue seconde.

Avant de travailler à l'Université du Nouveau-Brunswick, Melissa a été enseignante en immersion française au niveau primaire pendant plus de dix ans. Les connaissances et l'expérience qu'elle a acquises dans les écoles, ainsi que sa passion pour le français langue seconde, sont intégrées dans les cours qu'elle donne au premier et deuxième cycles.

Elle est aussi la nouvelle rédactrice en chef du journal Antistasis in Education.

Education summary

  • PhD Educational Psychology, University of New Brunswick, 2022
  • MEd Exceptional Learners, University of New Brunswick, 2018
  • BEd Elementary French Second Language, University of New Brunswick, 2011
  • BA Political Science, University of New Brunswick, 2008

Areas of interest

  • Exceptional learners
  • Educational psychology
  • Inclusionary practices
  • Strength-based practices
  • French as a second language