Volume No 26 (2002): Actes du 26e colloque annuel de  l'Association de linguistique des provinces atlantiques (ACAAPLA)
Memorial University, St. John's, Newfoundland, Canada, 8-10 novembre 2002.
 

Volume intégral
(on peut accéder aux articles en cliquant sur un titre de la table des matières à la page v)

I. Études linguistiques de l’alphabétisation

JOHN EDWARDS
Should Literacy be Encouraged in Contexts of Linguistic Endangerment?

EMMANUEL AITO
Language, Literacy and Communication in Nigeria: Minority Languages and National Development

LORI MORRIS
Vocabulary Knowledge and Academic Success: The Literacy Woes of South African Secondary Students in the Free State

CAROL STANLEY-THORNE
Meeting the Literacy Needs of a Pre-literate Society

SARAH R. ROSE
Scripta et Vox: Some Observations on Language, Linguistics and Literacy in Several Ancient Societies

CATHERINE G. PENNEY, PAMELA SIMMS, JAMES DROVER & CARRIE DYCK
The Effectiveness of Teaching Letter-Sound Associations by Using Rimes and Syllables

DOROTHY MILNE
Teaching the Spelling and Pronunciation of Irish Through Linguistic Principles

II. Études des langues locales: Langues autochtones, français acadien et anglais

DANIELLE E. CYR & ALEXANDRE SEVIGNY
Critically Examining the Development of an Encyclopædic Dictionary for Migmaq

LOUISE BEAULIEU & WLADYSLAW CICHOCKI
Grammaticalisation et perte des marques d’accord sujet-verbe en français acadien du Nord-Est

CATHERINE BODIN
Registres lafourchais du cadien louisianais

WILLIAM DAVEY & RICHARD MACKINNON
Atlantic Lexicon

DAWN RICHARDS
Vowel Variation in Cappahayden, An Irish Southern Shore Newfoundland Community

III. Apprentissage des languages, élaboration de la grammaire, temps et aspect

PATRICIA BALCOM
La grammaire interlinguistique des Acadiennes et des Acadiens bilingues pour les constructions moyennes

JEAN GUY MBOUDJEKE
Le signe linguistique dans l’interlangue: Le cas du franglais

DAVID LEBLANC
Parametric Mapping within the Minimalist Program

ALEXANDRE SEVIGNY
Discourse Linkers as Conceptual/Procedural Drivers of Discourse Interpretation

LARS WESSMAN
La co-occurrence des temps verbaux: Comment utiliser les occurrences du passé simple pour résoudre l’ambiguïté du passé composé

J. CHRISTOPHER WOOD
A Cognitive Approach to Tense and Aspect in Copti